19 Temmuz 2015

KAYISI PESTİLİ YAPILIŞI

kayısıpestili2
Erik pestilinin yapılışını daha önce paylaşmıştım. Bugün de kayısı pestilinin yapılışını paylaşıyorum. 5 kg dan yaptım , 5 kg kayısı pestili ölçülerini vereceğim. Siz aynı oranda azaltıp çoşaltabilirsiniz.
Cevizli, antep fıstıklı, bademli ve sade yaptım.
Malzemeler:
  • 5 kg kayısı,
  • 10 su bardağı su,
  • 5 su bardağı şeker,
  • 10 yemek kaşığı nişasta,
sadekayısıpestili
Yapılışı:
  1. Kayısıların çekirdeklerini çıkarın 8 su bardağı ilave edin ve kayısılar yumuşayıncaya kadar pişirin. Blendırdan geçirip püre haline getirin şekeri ilave edip tekrar kaynatın,
  2. Nişastayı kalan 2 su bardağı su ile karıştırın kaynayan püreye ilave edin ve hızlıca karıştırmaya devam edin. 1-2 dakika kaynatıp ocaktan alın.
  3. Tepsilere temiz naylonsu bezleri serin üzerine püreyi dökün, üzerine fındık, ceviz badem v.s.arzu ettiğiniz malzemeyi serpin güneş gören yerde bekletin.
  4. Bütün gün  güneş gören yerde 1 gün ,yarım gün güneş gören yerde 2 gün kalması yeterli olacaktır.  Benim balkonum yarım gün güneş gördüğü için 2 gün beklettim. 2. gün asıp birazda öyle beklettim kuruması için.
  5. Ön yüzü kuruduğunda üzerine temiz bir bez örtüp ters çevirin arkasının da kurumasını sağlayın.
  6. Kuruyan pestili bir bez üzerine ters çevirin arka tarafını  başka bir bez ile sulu bir şekilde ıslatın pestili bezdez ayırın.
  7. Biraz daha havalandırdıktan sonra istediğiniz şekilde kesip serin ve kuru yerde muhafaza edin. Küçük küçük kesip kavanozlara koyabilir ya da buz dolabı poşetine rulolar halinde koyup buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.
Afiyet olsun...
kayısıpestili4


kayısıpestili3

pestilkurutuluşu

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel olmuş bende bu tarifi yapiyorum

    YanıtlaSil
  2. kuru kayısıdan yaparsanız nişasta koymanıza gerek kalmaz

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...